CASA DE PENSII SECTORIALĂ

Comunicat din data de 17.01.2023


               În conformitate cu prevederile art. 82 alin. (6), art. 101 alin. (12) și a prevederilor art. 123^1*) din Legea Nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, contribuabilii (pensionarii militari care în anul fiscal 2022 au obținut venituri din pensii de la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării  Naţionale) pot depune, până pe data de 25 mai 2023, Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat.
            Activitatea se desfășoară în conformitate cu prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală Nr. 15/2021 pentru aprobarea Procedurii privind stabilirea sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum și pentru acordarea de burse private, conform legii, precum şi a modelului şi conţinutului unor formulare, modificat și completat cu prevederile Ordinului nr. 80/25.01.2022 publicat în Monitorul Oficial nr. 96/31.01.2022.
            Referitor la această activitate, facem următoarele precizări:
     - nu se schimbă formatul formularului 230 (Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat);
     - nu mai trebuie să depună formular 230 contribuabilii care au depus un formular corect în anul 2022 în care au bifat opțiunea pe 2 ani și care au fost notificați că s-a reținut opțiunea pe 2 ani;
     - contribuabilii pot depune formularele 230 (Cereri privind destinaţia sumei reprezentând până la 3,5% din impozitul anual datorat), astfel:
1. La Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naționale:
               a) prin poştă, în mod individual;
               b) direct la Casa de pensii sectorială, în mod individual;
               c) prin fax sau e-mail, în mod individual;
           2. La entitățile nonprofit/unitățile de cult:
               d) direct la entitatea nonprofit/unitatea de cult
             Entitățile nonprofit/unitățile de cult vor transmite letric, la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naționale, formularele 230 depuse de contribuabili însoțite de Situaţia centralizatoare a datelor cuprinse în formularul 230 (anexa nr.6 din Ordinul nr.15/2021 actualizat cu Ordinul nr. 80 din 25.01.2021), prin curier sau prin poștă.
             În vederea virării sumelor calculate în contul entității nonprofit/unității de cult, este necesar ca formularele 230 depuse să fie corect completate, contul bancar să fie activ la data efectuării plății și cel mai important,  atât la data întocmirii documentelor de plată (în termen de 80 de zile de la data luării în evidență a formularelor 230) cât și la data efectuării plății, entitatea nonprofit/unitatea de cult să figureze în Registrul entităţilor/unităţilor de cult pentru care se acordă deduceri fiscale de la ANAF.
 În formularul 230 se va completa împuternicitul cu respectarea prevederilor art. 18 din  Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală (împuternicire legalizată). Nu se vor lua în considerare formularele 230 semnate de împuterniciți fără a avea împuternicire anexată.
            Toate formularele 230 și situațiile centralizatoare vor fi transmise astfel încât acestea să ajungă la Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naționale până la data limită de depunere, respectiv 25 mai 2023. Formularele 230 și situațiile centralizatoare care vor fi primite după această dată (indiferent modul de transmitere) nu vor fi luate în considerare.